22 April

Har kommit en bit på vägen nu i alla fall, packat ner tre lådor och kört hem alla matlådor som jag har lånat av mamma och pappa dom senaste månaderna. Dom undrade vart alla lådor tagit vägen, det blev en hel kasse. Idag har jag städat och plockat iordning lite i lägenheten, tycker ändå att det ser väldigt stökigt och rörigt ut, får väl göra det en månad här framöver tills vi ska flytta så kommer allt bli mycket bättre sen :D Ringde även till bredbandsbolaget för att höra hur jag ska göra med flyttanmälan, jo den anmälde jag men förstår inte vad som ska ta upp till 5 veckor att flytta, kommer vara utan internet i över 1 månad vilket känns jävligt pissigt med tanke på att jag gör i princip allt över internet. Får åka hem till mamma och pappa eller kolla det viktigaste i mobilen i så fall. Inte långt kvar tills Daniel fyller 30 nu heller, bara någon vecka kvar och sen blir han gammal, haha nej då det blir han inte men känns lite som det. Just nu ligger snutten bredvid mig och sover i soffan, min gosekatt :) Har varit ute på gården med han idag också, skönt att han får lite friskluft ibland också :)
Daniel gick precis iväg till sin bror och ska hjälpa honom med datorn, vet inte riktigt vad jag ska göra, har redan gjort matlåda tills imorgon så det behövs inte göras. Har varit extremt skönt att jag varit ledig i två dagar. Jobbar nu hela helgen och tills på onsdag så är jag ledig torsdag jobbar fredag och är ledig nästa helg, lycka! :D Vet inte riktigt när jag ska ta tag i att tvätta igen eftersom torktumlaren är trasig här så får jag köra upp alla kläder till mamma och pappa för här finns det ingenstans jag kan hänga det.

Tänkte att jag skulle skriva en lista på vad jag behöver köpa på Ikea till nya lägenheten också:

- Badrumsmatta
- Underlakan
- Papperskorg till toaletten
- Galgar
- Ljusstakar
- Stora handdukar
- Små handdukar
- Mattor till hallen och vardagsrummet
- Hatthylla?
- Skohylla?

Vet inte riktigt när jag kommer åka dit, har varit i Karlstad ett antal gånger den här månaden men jag har inte fått åka till Ikea för det kan vänta tills vi har flyttat. Känner på mig att jag kommer glömma bort hälften när vi väl kommer till Ikea. Finns mycket jag skulle vilja ha, får se hur mycket pengar det kommer finnas, har ganska mycket jag kommer att försöka dra in på så jag kan köpa allt jag vill ha! Ska ju försöka hinna spara något så vi kan göra något i sommar också.

Skrutten låg och sov förut <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0